Hejsan bloggen!

Här sitter jag efter min andra IB-dag. Började 8.15 imorse och slutade halvfyra (vi fick gå tidigare). Kändes som en riktig maratondag även fast den ändå var ganska okej. Började dagen med första lektionen i Environmental Systems and Societies. Verkar jätteintressant och läraren verkar jättebra. Man studerar i stort sett miljön och alla problem som finns gällande den. Sedan så är det väl ganska mycket biologiaktigt (med inriktning på miljö självklart) och så touchar man vid kemi (övergödning och sånt där). Det här blandas med miljöpolitik, lite ekonomi och vanligt stadsvetande. Det är bara så jag, känner jag! Sovmorgon imorgon, börjar vid tio tror jag :). Och har bara tre lektioner typ ekonomi, matte och franska tror jag. Gud vad jag snackar skola!

Nej, gud, jag har så himla mycket att göra! Festprogram till bröllopet, vinetiketter, läxor, det "hemliga eventet" på lördag. Ahhh, allt bara snurrar. Men det ska nog gå ihop, bara min egna dator kan börja fungera normalt igen. Hoppas ni har haft en trevlig vecka människor! Vet att jag är jätte IB-hypad, men ja, en sak till: fick en bok på svenskan idag som jag började läsa på bussen hem. Den verkar så himla bra, och mest av allt har jag bara lust att lägga mig i sängen och läsa den istället för att ta tag i grejer. Alltså, jag låter så himla deppig när jag egentligen känner mig riktigt glad. Är bara trött och stressad, that's all.

Okidoki, ni får ha det så bra! Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0