Så var det måndag igen

Är det bara jag som tycker att känslan av att ha för korta helger är mycket mer markant precis efter sommaren än annars? Fasen alltså, fredagen flöt förbi hur fort som helst, i lördags hade vi möhippan (så himla lyckad, berättar senare!!) och i söndags var jag bara allmänt död. Tänk att det är meningen att man ska jobba i fem dagar, för att sen bara få två dagar att vila upp sig på? Är inte det lite fjuttigt? I know my answer..

Hihi, pallar inte dra möhippehistorien just nu, det skulle kanske vara femtioelfte gången som jag berättade samma sak, men uppdaterar med bilder idag eller imorgon. Har inget internet på min dator, igen, så det är asjobbigt att uppdatera bloggen nu. Anyways, idag så har jag väl haft två lektioner eller något sådant.. Nej, tre har jag haft: ekonomi, environmental och svenska. Har blivit en ännu värre svenskanörd nu, älskar att sitta och göra det vi gör. Se hur andra tolkat saker som jag tolkat helt annorlunda och sådär. Efter skolan tog jag en maratonfika med emma, vi satt och babblade om allt och alla i sådär tre timmar. Jag satt och var onyttig med en cola och en marshmallowcookie (mhm, espresso house, i know shame on me) medan emma var relativt nyttig med scones och chai. Undrar hur det gått med hennes diet? Haha, jag vet nog att hon smygäter när ingen ser.. (OBS!! Emma är inte tjock alltså, hon har bara fått för sig att hon borde börja äta nyttigare).

Nu ska jag ta ett bad och läsa min engelskaläxa. Det är typ ett häfte med kanske så 20 sidor text om hur olika tidningsartiklar är uppbyggda och utformade. Kan ju come in handy, men ärligt talat, är inte 20 sidor med bara text som hemläxa lite väl överdrivet? Sedan har jag min superba bok till svenskan att fortsätta på, och åhh 10000 miljoner grejer i huvudet. Men det ska nog gå bra. När jag väl listar allt jag måste göra i huvudet är det egentligen inte så himla mycket, måste bara ta tag i det på allvar. Btw, jag måste sätta igång med CAS. Yey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0