Torsdag!

Tjosanhoppsan allihop :). Vaknade precis utan att ha blivit störd en enda gång den här morgonen. Det brukar vara helt omöjligt eftersom min farmors telefon och dörr ringer hela tiden, folk brukar klampa in och ut ur lägenheten var tionde minut ungefär. Idag har jag dock sovit ostört, och det har vart så himla skönt! Och sen när jag vaknade så såg jag min vitchoklad glimta ut ur väskan litegrann. Så det fick bli min frukost. På fullt allvar så oroar jag mig för hur min brudtärnekläning kommer sitta på mig när jag kommer tillbaks. Jag vågar inte ens ställa mig på vågen.. Jag, som hatar att träna, kommer förmodligen att få ligga i hårdträning (för matvanor ändras EJ) de här tre veckorna innan bröllopet. För mammas skull! Fy vad jag saknar min mamma! Har inte sett henne sedan den tionde juli, känns som åratal..

Anyway, innan jag åker måste jag hitta ett par guldfärgade skor till bröllopet. Detta pga att någon idiot bestämde att vi skulle ha röda klänningar och guldskor (?!) på oss. Jag föreslog bronsbrunaktiga som en kompromiss, men nej, guld skulle det vara. Så nu står jag här, som hatar att köpa skor (har sjukt breda fötter pga att jag gått på tå hela mitt liv), och är tvungen att hitta ett par skor à la Diggilo Diggiley. Nej, hatar inte skor, älskar alla mina skor, gillar bara inte processen jag så ofta måste gå igenom för att hitta dem. Iallafall, appropå de gyllene skorna.. Guldfärgade skor passar till min klänning, men t ex så har en av brudtärnorna en ljusröd klänning (lite åt det hallonröda hållet), och det kommer absolut inte gå fint med hennes klänning. Ändå var hon en av dem som tyckte det var jättekul med gyllene skor. Men jaja, whatever it takes to make my mom happy ;).

Kan inte fatta att det snart är September! Bröllopet närmar sig med stormsteg, och möhippan ännu mer. Hoppas allt blir lyckat. Fick mejl från min syster idag, och de håller på att leta efter en strippa nu, wihooo, haha! Mamma kommer bli så himla chockad. Iallafall så är allt annat färdigplanerat och spikat. Om tre veckor smäller det och om  en månad blir det bröllop i Husie kyrka :). Först blir det dock besök i diverse skobutiker i Paris idag och imorgon. Och just det.. På lördag ska vi till Disneyland! Det ska bli så himla kul, har inte varit där sedan 2005. Nu ska jag ta och göra diverse utlandssamtal till England och Sverige (försöker få det att låta fancy) och sen så ska jag hoppa in i duschen och tvinga i mig farmors mat ännu en gång. But I can do it, det är ju trots allt bara några dagar kvar.

Ha en trevlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0