Cassandra's dream

Läs inte det här inlägget om ni inte vill få reda på hur filmen Cassandra's dream slutar

Okej, så det blev inte så att jag sov efter SATC. Visste mycket väl att det inte skulle funka.. Har sett Cassandra's Dream nu. Ingen munter film kan jag säga. Jag brukar gilla draman och så men.. Den här var typ downright depressing. Inget bra med den alls förutom väldigt snygga skådespelare. Ewan McGregor och Colin Farrell spelar två patetiska bröder i arbetarklassens England. De gör sin morbror en tjänst som går ut på att döda en affärskontakt till morbrodern. De gör det, men Colin Farrells karaktär får samvetskval. Ewan McGregors karaktär och morbrodern bestämmer då att de ska döda brodern. Well, they don't, för att E.M's karaktär ångrar sig och börjar istället bråka med C.F's karaktär, som då råkar knuffa omkull E.M så att han dör. Då gör C.F självmord. The end

Snacka om att jag kan döda en films 'intressanthet' såhär -snap- fort. Både Ewan McGregor och Colin Farrell är jättebra skådespelare, detta är enda anledningen till att jag inte stängde av filmen. Som tydligen är regisserad av Woody Allen.(Eh, haha. Precis här ångrar jag allt jag sagt och tänker att det kanske är jag som har dålig filmsmak..) Oh well, smaken är som baken. Nu ska jag sova. Eller ja, efter att jag övertalat min brasilianska kompis att Håkan Hellström är bra. Eller bäst. :) Tror ni jag lyckas?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0