C'est trop chaud!

Jösses! Vädret här dödar en! Idag har vi stannat inne på grund av värmen.. Har hört att ni har det jättevarmt i Sverige med men alltså, inte för att förolämpa er eller något, men vår värme är mycket värre än eran. Tydligen så har ni 24 grader i skuggan i Malmö; här är samma siffra 30! I skuggan alltså, mitt inne i denna staden med gassande ytor överallt. It's awful! Imorgon ska det dock bli lite mer vänligare temperaturer, runt 26 grader, så då ska vi självklart ge oss tillbaks in i storstadsdjungeln. Det värsta är nog nästan metron där det inte finns någon AC. Om inte annat, så dödar det en ;).


Så vad har vi gjort hela dagen då? Vi svettade oss iväg till affären för att införskaffa oss lite onyttigheter á la milka daimchoklad, m&ms med jordnötter, vitchoklad och chips :). Oj, kom precis på att jag inte berättat om våra militärer! :) Haha, i fredags var jag och Ines ute med två militärkillar på Bastille. Sjukt trevligt faktiskt, med lite språksvårigheter och sådär :P. Ines militär kunde noll engelska, och eftersom hon inte kan någon franska fick jag sitta och agera tolk emellan dem.. Det blev även ett litet kul mixup när det gällde mitt namn. Killarna, som utan tvekan inte behärskar det universiella språket engelska, frågade oss var vi kom ifrån. Så vi svarade att förutom Sverige så kom vi ifrån Sierra Leone och ifrån Serbien. Senare på kvällen får jag ett sms av någon av militärkillarna, vi visste dock inte vilken. När vi frågade så fick vi svaret "The one next to Sera Leon". De trodde att de frågat efter mitt namn, och att jag hette 'Sera Leon' :P. Men eftersom de faktiskt är militärer och att vi faktiskt träffade dem när de bar uniform, så kan vi väl let that one slip ellerhur? Haha ;)

Nu drog det in värsta åskvädret med regn och blixtar, så även om vi tänkt över att åka in till Paris nu på kvällen efter att värmen lagt sig, så får det nog vänta tills imorgon! Ni får ha det så jättekul de här sista julidagarna, för det ska jag ha :). Ines åker härifrån nu på måndag den fjärde, och efter det så ska vi ut till kusten några dagar tills jag åker hem den elfte! Så jag kommer väl inte bryta ihop helt när hon lämnar mig, även fast det nog blir en tår eller två :P. Aj love her :D

Nu ska vi kolla på film och äta choklad, chips och en massa annat :). Både jag och Ines skänker även en liten tanke till min mamma och styvpappa Robert som är ute och paddlar i Immeln de här dagarna. Vi hoppas att ni slipper det här åskvädret där borta!

Ha en trevlig måndagskväll, pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0