Hejsan människor :)

Tänkte bara uppdatera snabbt eftersom min lilla i to the nes påpekade att jag inte uppdaterat.. Har bara inte haft så mkt att skriva.. Har spenderat de tre sista dagarna hemma hos bekanta och pga det inte ens närmat mig stadskärnan av Paris sen i typ onsdags. Pappa vill väl att jag ska träffa alla nu innan Ines kommer hit, för han kommer ju inte få med oss hem till någon då :).. Anyways så är allt bra här, förutom att de här sista tre dagarna nästan gjort att jag dött av otålighet. Men imorgon blir det ändring på det :D. Så himla glad! Är förresten lite unsure på om vi ska ut till kusten eller ej. Vi får se hur det blir.. Men jag tror nog att vi gör det, kan vara kul att se en annan del av Frankrike, eftersom jag annars alltid bara håller mig inne i Paris. We'll see :).

Lite andra saker: franskan går okej så länge min kära far inte är med. Han gör mig nervös, så jag inte kan prata. Och min farmor går det INTE okej med. Så hiiimla jobbig. Försöker tänka på att hon är gammal och att jag måste ha överseende med henne, men förihelvete, hon har inga gränser. Står jag i duschen så kan hon helt plötsligt bara walk in, eftersom jag fram tills idag (dagen efter incidenten med det stora i:et) inte lyckats låsa den gamla dörren (misstänker att den är minst lika gammal som farmor). Ja, igår så kom hon in medan jag stod i duschen. Så bad jag henne om att gå ut, medans jag snabbt ryckte åt mig min handduk. Men nej, hon stod kvar och pratade med mig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag röt till farmor, men alltså.. Wtf? Och sen ibland när man sitter på toaletten så står hon utanför och pratar med en. Liksom.. Leave me alone? Är bara så skönt varje dag när man säger hejdå till henne och går ut. Fast lika oskön är vetskapen om att man måste komma tillbaks på kvällen :P. Höhö, nej så farligt är det väl inte. Jag antar att jag överdriver litegrann. Men jobbig är hon iallafall! Så att det heter duga, haha..

Idag skall jag perhapsperhapsperhaps in till stan på kvällen, efter att vi vart hos ännu en av mina huuundratals släktingar. Det är bara det att.. Jag har absolut ingenting emot att besöka mina fastrar, har alltid roligt med dem, de är trots sin ålder som tonåringar i skallen. Men när vi hälsar på typ kusiner till min pappa, eller kusinbarn till min farmor, tycker jag det går över gränsen? Det känns som att min pappa visar upp mig som en uppstoppad get framför avlägsna släktingar, hahaha. Imorgon ska det bli ändring på det här :D Yey, är så glad så :)

Jäklar vad klockan hunnit bli mycket! Undrar om min pappa glömt bort släktingen som vi skulle hälsa på? Hoppas det :) Höhöh, screw the släkting, jag tänker inte påminna min pappa.. Anyway, ni får ha en jättetrevlig söndag. Puss!

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0