Okay, I'm ready to blog ;D

Okej, så jag är tillbaka! Hejsanhoppsan, höhöh.

Kanske dags att jag berättar vad orden 'hejsanhoppsan" innebär för mig, annars kommer det här skämtet förbli internt föralltid. När vi var i Prag, alla pribbare alltså, så bodde vi på ett vandrarhem där alla i en "lägenhet" delade toaletter och badrum (i varje "lägenhet" fanns det fyra hotellrum typ, två toaletter och en dusch, så det var egentligen ingen lägenhet. Men aa ja, ni fattar säkert :P, säg till annars). Mm, inte jätteglamoröst jag vet, men det spelade ingen roll för allt vi gjorde där var liksom att sova :).

Iallafall tillbaka till hejsanhoppsan. Det var då min kompis N som var med om en något roande/oroande händelse i Prag. Vi träffade henne, och hon bara utbrister (hon är inte svensk och pratar bara engelska):  "Oh my god.. There was this swedish guy in the shower next to me today, doing youknowwhat, and the whole time he kept saying 'Hejsan hoppsan, hejsan hoppsan, hejsan hoppsan'". Höhöh fattar ni som vi skrattade..  Så jäävla hemskt, men ahh så kul när hon berättade. Fyfan vad vi garvade. Han hade stått där i duschen  brevid henne och verkligen börjat stöna: 'Hejsanhoppsan, hejsanhoppsan, hejsanhoppsan ahhhh heeeeeeeeejsaaaaan hoooooooopppppsan'. N fattade inte heller vilket bisarrt ordval det var, jag menar hejsanhoppsan i sådana sammanhang? Det chockade oss iallafall :P. Anyway, på grund av det här så är det väldigt kul varje gång jag själv eller någon i min närhet råkar använda just orden Hejsan hoppsan.

Allt jag tänkte blogga om får bli imorgon eller senare ifall jag är vaken :) Imorgon ska jag förresten lämna in min brudtärneklänning (Yup, I've found one) till sömmerskan.. Lägger in bilder på den när jag fått den tillbaka! Är lite nervös för att det ska vara en sträng rysk tant som ska ta måtten. Konstigt nog så tror jag att alla sömmerskor är det.

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0