Kompisbesök och kaffemissbruk

Hihih idag får jag sällskap i Paris! My bästa vän I kommer hit! And I am so happy :). Hon anländer ikväll, vet inte om vi ger oss av in till Paris ikväll eller vad vi gör, hon får bestämma. Hon är antagligen jäkligt trött dock. Jag ska iallafall stanna inne nu på dagen, för jag pallar inte ge mig in i storstadsdjungeln i typ två timmar för att sen åka ääända ut på landet till Charles De Gaulles för att hämta I och sedan kanske ändå bara åka tillbaks in till Paris.. Nej, det får bli lite städning av lägenheten idag tror jag! Nu ska jag iallafall dricka upp mitt underbara svenska kaffe :). Lite rutiner får man hålla på, så jag har tagit med mig älskade Zoegas skånerost hit! Haha, jag vet att det är löjligt, men morgonkaffet vill man ju hålla fast vid ellerhur? Förresten så tog jag med det till pappa för att han ville ha det. Dock, så har jag faktiskt inte druckit det alla dagar, för pappa vill inte slösa på sitt goda svenska kaffe! Så det har varit pappas 'kaffemaskins-kaffe' som gällt de flesta dagarna :/. Men nu sätter jag ner foten! Haha :).

Update om farmor: Hon är lite småsur på mig efter att ha velat tvinga på mig afrikansk mat. Jag vägrade som vanligt. Jag äter inte oxsvans, har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det. Och jag äter inte fisk, även om den är afrikanskt tillagad, inte heller äckliga lammben eller vad fasen det är. Jag blev skitirriterad och sa i princip till henne att om det nu är så viktigt för henne att jag ska ta del av den afrikanska matkulturen kan hon väl tillaga vanligt kött eller kyckling och använda sina afrikanska kryddor eller något. Cause I'm not eating anyones tail. And that's that.

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0