Måndag

Hejsan mina lovely läsare! Herregud vad man har ställt om dygnet nu. Är helt allvarligt uppe till tre-halvfyra varje natt och typ bara sitter vid datorn. Ställde klockan på tolv idag för att inte vakna alldeles försent (har vaknat vid två nu i en vecka), men det gick inte alls. Pallrade mig ur sängen vid ett, gjorde mig iordning (och märkte en väldigt irriterande sak, berättar längre ner), och gav mig iväg till en kompis, Bella. Vi fick skippa fikan på stan på grund av brist på pengar, men en fika i hennes kök blev precis lika bra :). Speciellt ur hennes stoooora  starbuckskoppar, som rymmer tillräckligt mycket kaffe för att hålla en vaken i sådär två dygn. Vi åt varma mackor, jättelängesen jag gjorde det, vilket var supergott. Massa skvaller om allt och alla som vanligt. Hon är nog den enda som jag verkligen kan maratonfika med. Vårt rekord är nog en fika efter skolan i vintras. Vi satt där från klockan tre till klockan sju. Vi är typ värda en medalj eller två för att kunna sitta ner och bara prata så pass länge. Hade vi inte varit tvungna att åka hem hade vi nog suttit där i fyra timmar till. Det är för mysigt alltså :).

Iallafall till den irriterande saken som jag skrev om där uppe. I fredags så var jag ju ute med min mamma och min styvpappa i Lund, och senare i Sibbarp. Innan jag åkte stod jag och övervägde om jag verkligen skulle ta med mig plånboken eftersom jag bara hade en slarvig strandväska med mig, som inte ens kan stängas ordentligt. Oturligt nog tog jag med mig plånboken.. I plånboken låg 100 kronor. Idag när jag skulle byta väska innan jag gick ut, så märker jag att hundralappen är borta. Helt jävla borta, den har inte trillat ur i väskan eller så, kunde inte hitta den någonstans. Skakade allt som jag hade i väskan och så, men den är verkligen inte där. Alltså, hundra kronor är inte värsta förmögenheten, men det är ändå pengar, mina pengar, och nu så har någon annan dem. Kan inte fatta när någon har kunnat ta dem, hade min väska under uppsikt hela tiden. Och varför i hela friden skulle någon som får fatt i en plånbok ur en väska, ta tid på sig för att ta ut kontanterna som låg inuti, och sen lägga tillbaka plånboken? Jag förstår inte. I lördags hade vi ju gäster här för att fira midsommar. Att det skulle vara någon av dem vill jag dock inte ens tro. Det var nästan bara släktingar, dock en massa barn. Däribland två som är "fosterbrödrar" till min kusin, som av olika anledningar bor hos en fosterfamilj (går inte in på det). Jag har aldrig träffat dem och tyckte faktiskt att de verkade något speciella. Men nej, jag tänker inte ens tänka den tanken. Skäms nästan över att skriva det. Håller mig till lund/sibbarps-historien. Men åh, jaja, hoppas mina hundra kronor kom väl till användning för den som nu tog dem. Synd bara att det skulle hända vid värsta tänkbara tillfälle (har inget jobb den här sommaren, och är snart i stort sett pank). Mamma får väl ge mig sommarbidrag ;)

Imorgon ska jag töntigt nog till stadsbiblioteket och låna lite böcker. Det är så himla mysigt nu när det inte är bra väder. Ska dock inte isolera mig helt från omvärlden för det :). Vi hörs!

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0