Fredagsmys och lördagsdepp.

Okej, verkar vara en ganska allmän grej den här helgen att ha haft en bra fredag men en, ursäkta uttrycket, sugig lördag? Jag+bästa kompis+emma+folkviinteskaprataomibloggen... The list goes on and on. Så, vad kan det här bero på? Vädret är min första gissning, för i iallafall mitt fall, så gäller det ingen baksmälla ;). Vad hände med vädret egentligen? Yikes, februarikallt ute nu nästan.. depp.

Igår eftermiddag var iallafall jättesolig och härlig. Jag och Ines var barnvakter för hennes systerdotter, Haley. Så gullig unge (när hon är glad, haha). Vi köpte typ mat och satte oss och åt vid kanalen. Sen åkte vi till bo01 för att vi lovat Haley att hon skulle få se havet :). På kvällen så var vi några som samlades hos Emma för att fira hennes födelsedag, jättetrevligt med grillning och bara en massa tjejskvaller! Skönt med sådana kvällar som inte behöver innehålla alkohol för att bli bra.. Inte för att jag är någon som måste bli jättefull för att ha kul, men ni förstår hur jag menar. Emmas föräldrar var iallafall hemma, och hennes pappa var värsta engagerad i att se till att vi hade det roligt. Emma, din pappa är så jäkla gullig ;) !

Imorse så ringde Ines och väckte mig vid elva-halvtolv. Hon hade sovit precis lika dåligt som jag hade, men av en helt annan anledning, så vi var båda lite cranky. Vi bestämde oss dock för att åka in till stan för att fika och promenera litegrann. Klockan två (eller halvtre, eftersom en viss person kom sent) träffades vi och kollade i lite affärer, och tog en fika på Lilla Torg. Gud vad vi är sköna Ines : ).

Efteråt inhandlade vi glass (jag McFlurry, hon Ben and Jerrys som jag förstörde, muhahah). Vi hittade ett torg i Malmö som vi typ aldrig sett förut, jäkligt läskigt. Ni som bor i Malmö kanske förstår vilket jag menar. Ni vet rakt över Amiralsgatan från Folkets Park. Man har åkt förbi där och sett det, men aldrig riktigt lagt märke till det? Jaja, ni kanske är med mig, eller så är ni inte det, men either way så satte vi oss där. Efter det här utdragna stycket om var det ligger, var allt jag ville komma fram till att vi aldrig, aldrig kommer tillbaks dit. Slisk är allt jag har att säga. Bara en massa flummänniskor som säkert äter hasckkakor till frukost. Ewww

Ah gud, sen när jag kom hem så tänkte jag att jag äntligen skulle se Flyga Drake. Herregud. Se den, det menar jag verkligen. Se den. Den är så himla sorglig. Kanske inte valde precis rätt dag till att se den, eftersom jag redan var lite deppig, men ah den var så himla bra, men så himla hemsk. Se den inte en dag när ni vill peppa er själva. That's all I have to say.

Ikväll blir det absolut ingen utgång, är så trött att mina ögon snart faller ihop eller ngt ;). Ska nog catcha upp på mina serier lite grann. Har ett avsnitt av Greys, ett av Lost och fyra Gossip Girl avsnitt som jag inte haft tid att se. Har alltid varit en riktig sucker för tv-serier, men nu kan jag bara inte hitta tid längre. Kanske lika bra det, haha :)
Jaja godnatt people, hoppas jag inte tråkat ut er med det långa inlägget!

xoxo angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0