Vill verkligen ha andras åsikter här.

Ok, allvarligt talat. Så himla irriterad. Satt nere i köket nu precis och diskuterade litegrann med min familj. Jag berättade om min historia lektion i onsdags, där vår historielärare frågade oss varför folk såg lättare på kommunism än på nazism. Folk var helt nollställda verkade det som och vissa kunde verkligen inte se anledningen. Så sa jag det självklara i vår lilla family discussion att grund-idén för kommunism inte ens kan jämföras med nazismen. Gissa vad. Då går min styvbror helt emot mig och säger: "Joo det är typ samma skit". Ärligt talat, ärligt talat! Vad fasen tänker folk med? Inte bara han, utan otaliga människor tycker tydligen likadant. Don't get me wrong, jag vet mycket väl vilka hemskheter som uppstått i alla kommunistiska stater genom tiderna, MEN grundtanken med själva ideologin är hur bra som helst, det kan man väl inte förneka?

Snälla, säg att ni håller med mig. Det är ju helt jävla absurt att säga att en ideologi som går ut på att en viss ras/grupp av människor ska härska på jorden är den samma som en som säger att alla ska ha lika levnadsstandard? Bara bortse från Hitler och bortse från Stalin. Bortse från det vi vet uppstått under kommunistiska regimer. Är det då rätt att påstå att kommunism ens ligger i samma liga som nazism? Ja, avgör själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0