Min onsdag

Hejhopp! Barack fick hela 349 electoral votes, och jag har svävat som på moln hela dagen, vilket även kan bero på att  jag för andra gången på tre nätter bara sovit fyra och en halvtimme. Blir alldeles konstig av sömnbrist.. Har iallafall suttit och pluggat matte hela kvällen, har prov imorgon. Det kommer inte gå bra, dels pga läraren, dels pga att jag själv inte brukade allvar i början av terminen. Kan inte göra mer ikväll iallafall, skippar dock min sovmorgon imorgon för att gå upp och plugga. Vill verkligen iallafall få en hög fyra/låg femma, vilket hade varit jäkligt bra för att vara så lost som jag är.

Och min onsdag som jag trodde enbart skulle innebära glada, lyckliga & skuttande tankar (eller arga och besvikna) kom att sluta i matteprovsångest.

Då jag ännu inte haft tid till att se hela Obamas tal, bara sett och hört snuttar (vilka alla rört mig så himla konstigt djupt), ska jag se det nu innan jag somnar. Jag är så glad, kan inte förstå det. Kan bara inte. Och jag kan inte låta bli att bli rörd av att en svart man i USA åstadkommit något så stort. Kan bara inte förstå det, för ett par decennier sedan hade han inte fått lov att åka buss som en vanlig människa. Jag är så rörd, jag är så förbluffad, jag är så tagen, jag är så glad, jag är så lycklig för USAs skull, jag är så lycklig för hans skull, jag är så lycklig för världens skull. Jag älskar rättvisa, jag älskar demokrati.

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0