Tisdag

Tjosanhoppsan, helt plötsligt var det bråttom med svenskapresentationen. Måste bli klar med min text idag, vilket inte passar särskilt bra. Har suttit och läst i vår engelskabok tills nu, kommit in i den så himla mycket nu. Anyways, helt okej dag, var jättetrött dock, men det verkar vara det normala i mitt liv nuförtiden, haha.

Btw, så gjorde vi gjorde ett mockexam i franska förra torsdagen. Det är typ ett gammalt IB 2 exam som vi får öva oss på. Eftersom jag inte ens är en hel termin in i IB så är jag ändå sjukt nöjd med femman jag fick i betyg :). Who knows, jag kanske klarar en sjua på läsförståelsen i franskan i IB 2? Hihi, we'll see! Hm, vad har jag mer haft i tankarna idag? Jo, matteprovet! Förväntade att få tillbaks det idag men nu verkar det som att jag får vänta ända tills på fredag. Usch, känns som att jag ska spricka. Vill i stort sett bara kunna lämna det usla jävla (ursäkta) provet bakom mig.

What else? Hehe, joo, just det. Kom en halvtimme för sent till min första lektion imorse. Var jäättemycket trafik och jag höll på att stressa ihjäl mig. Läraren blev inte för arg, förmodligen pendlar även han och förstår hur jobbigt det är. Det borde seriöst finnas en speciell bussfil överallt där bussar kör. De har ju liksom en tidtabell att följa, vilket inte personbilar har. Dessutom så kan ju bilar bara välja att ta en annan väg och låta bli de vanligtvis hårt trafikerade platserna. Ja, det hade varit det enda rätta. Vissa filer borde énbart finnas där för bussar, för så som det är nu fungerar det helt enkelt inte. Usch och fy på er Skånetrafiken ;).

Dags att sätta igång med svenskan! Ha en trevlig tisdag, puss

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0