Valnatt

Har följt valet som en hök hela det senaste året, kommer dock inte att sitta uppe och valvaka. Resultaten kommer inte börja komma in förrän imorgonbitti/imorgon förmiddag, förmodligen när jag är i skolan. Så nu ska jag lägga mig och försöka att inte tänka på det här. Vet inte hur jag kommer reagera när resultaten kommer och alla spänningar släpper. Hur utgången än blir, kommer det bli otroligt svårt att sitta stilla. Jag hoppas verkligen att det går bra för Obama nu. Är rädd att jag ska vakna av ett sms av aftonbladet imorgonbitti (deras newsflash) där det står att McCain segrat. Ahh, har kunnat skratta åt hans skämt under valkampanjerna, visst, men nu känner jag bara pure hatred när jag hör honom tala. Har på CNN i bakgrunden nu, de visar ett klipp på McCains tal tidigare idag: "I promise you that if I become president, I will never let you down". Sluta, snälla, lägg av.

Tydligen klyddar röstningen. För många röstar så det blir för långa köer och folk börjar tydligen åka hem istället för att vänta på att få komma in i vallokalerna. Så hade jag aldrig gjort, förstår de inte hur viktigt det här är?

Nu kommer de första resultaten in ifrån Indiana och Kentucky. McCain ser ut att ta Kentucky (8 electoral votes), men det var väl väntat. Indiana verkar dock Obama ta hem, eller det ser ut så hittills. Och Indiana brukar rösta för republikanerna. Känns bra. Nu ska jag sova, imorgon väntar en tung dag i ett djupt matematikmörker. Förhoppningsvis kommer det ett litet underbart besked imorgon som kan lysa upp mörkret litegrann - vi får väl se. Jag vet iallafall vad jag kommer drömma om inatt. Trevlig valvaka alla nattugglor!

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0