Angeliqua, at your service.

Hejhej :). Guess what I'm doing? Sitter i datatorget (som vanligt känns det som) och hjälper Emma (inte som vanligt, hon brukar vara den som hjälper andra). Hon sitter och försöker skriva ett tal till sina morföräldrar som firar sin 50-åriga bröllopsdag på lördag. De ska ha stor fest hemma hos sig för hela hennes enorma släkt, så hon känner pressen :P. Emma är finlandssvensk så det är askul att se vilka uttryck hon använder ibland, och där kommer jag in i bilden. Jag är hennes svenskalärare för dagen. Men jag suger ganska mycket på det. Eftersom Emmas modersmål är engelska (hennes pappa är från Kanada) så behöver hon bra översättningar från engelska till svenska, vilket jag.. ja.. suger på. Jag kan både svenska och engelska väldigt bra, men översättningar är inte min grej. Detsamma gäller franskan, jag förstår det mesta, men att översätta saker direkt fungerar bara inte i min hjärna. Måste ha en slags spärr någonstans :P

Well well, hoppas ni får en trevlig torsdagseftermiddag/kväll. Själv ska jag på förhandsvisning av en film med Ines. Fishy tror jag den hette. Ska bli kul :)! Pusspusshejhej

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0