Att göra en bra sak trots dåliga förutsättningar.

Det är vad alla våra svenskauppgifter verkar gå ut på. Omständigheterna runt vår förra uppsatsskrivning var i mitt fall extrema, för vår lärare betedde sig som en idiot. Trots detta fick jag jättebra betyg på den, och det var liksom "in your face, Bernt". Men grejen är att vår lärare alltid lyckas försvåra uppgifter som redan är svåra som de är. Pratade med min diskussionskompis Ines om det här, och det finns seriöst lärare som alltid försöker göra saker svårare för eleverna, utan för att för den saken vilja förbättra eleven. Ni vet de där lärarna som pekar på elever som inte kan bara för att de har makten till att göra det.

"Kalle, vad blir 2+2?"
"Jag vet inte magistern"
(läraren får ett självgott leende över hela ansiktet)
"Nehej, och varför vet du inte det då?"
"Eeehh.."

Aa, ni förstår. Lärare som liksom vill sätta dit elever. Detta är generellt äldre lärare från den 'gamla skolan' som vet noll om pedagogik. Tänk vad skönt det blir när den generationen med lärare går i pension och den delen av klassen som kanske inte är världsbäst i alla ämnen kan andas ut. Inte för att jag någonsin tillhört den delen, men ändå. Hahahahah. Skoojar, är inte så ego som jag låter. Iallafall så är min svenskauppsats färdigskriven nu, och är faktiskt nöjd. Bara och vänta och se om den faller B to the ernt i smaken. Dags att sova/lägga sig framför tvn. Godnatt bloggen :)

Angeliqua

Kommentarer
Postat av: Daniel

Natinatt låt inte gamla magistrar ta dej!

2008-10-15 @ 11:53:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0