Måste ge mig in i bloggsvängen igen..

Känner verkligen att jag måste börja blogga igen. Eller inte att jag måste, men jag tycker ju faktiskt om det. Har dock känt att alla mina inlägg den senaste månaden varit tråkiga och nedstämda, sådana som det oftast inte är kul att se tillbaks på. Typ: stress inför engelskainlämningar, stress inför svenskainlämningar, stress, stress och stress. Anledningen till att jag bloggar är ju dock inte för att ha en massa läsare, utan för att jag själv gillar att göra det. Att se tillbaks på det man skrivit är så himla intressant, man kommer ju verkligen ihåg hur man känt just i den stunden. Ur den synpunkten så är det ju faktiskt ganska bra att blogga vare sig man känner sig nere eller är på topp, för att se tillbaks på det är alltid intressant. Gud vad jag babblar på.

Har tänkt på en sak angående det här. Det finns ju typ olika kategorier av bloggare. Det finns de som bloggar för att roa andra, brukade läsa en blogg av en kille som heter Joel. Han ingår helt solklart i den här kategorin. Sedan finns det dem som bloggar för att roa sig själva, hur patetiskt det än låter (it's not) och dem som bloggar enbart för att få en massa läsare. Ni vet, folk som länkar till sin blogg överallt: hos kenza, blondinbella, och hos en massa okända bloggare (för där vet man ju att den pyttelilla oftast olästa bloggaren kommer klicka tillbaks, ellerhur?). De utgör också en egen liten, eller stor, kategori. Och så finns det ju såklart vi som bloggar om vår dag och för en liten dagbok på nätet. Detta gör man väl oftast för sin egen skull, för att bearbeta allt som hänt, vad man tänkt på och vad man åstadkommit. Den här kategorin smälter väl lite in i "roa sig själv"-kategorin. Slutligen så finns ju proffsbloggarna som väl egentligen inte behöver mycket av en beskrivning. Jag kan ju säga att jag i princip bara läser två så kallade "proffsbloggar", resterande bloggar på min topplista skrivs av vanliga, dödliga människor som skriver intressant och bra. Framförallt bra. Jag är otroligt bra på att märka ord (fråga min bästa vän), och att läsa en blogg som är skriven med stavfel och diverse felskrivningar är en pina för mig. Det är väl egentligen den enda kriterien en bloggare måste klara av för att jag ska läsa dennes blogg.

Ha, titta här. Jag som inte skrivit någonting på veckor har lyckats få ihop ett helt inlägg om precis ingenting. Starkt gjort tycker jag själv. Nu ska jag se något avsnitt av prison break, och sen ska jag få mig lite sömn. Imorgon ska jag plugga så det ryker alltså, får även se om det blir någonting av min fredagskväll.

xo angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0