Mjölkfilosoferar..

Seriöst.. City Gross (affären där min familj handlar mest) verkar ha ingått någon slags agreement med Arla. För dem säljer inte längre Skånemejeriers mjölk utan har gått över till att sälja Arlamjölk. S e r i ö st. Vi är i Skåne och i Skåne dricker vi mjölk från Skånemejerier. Känns som att de trampat på oss typ. Tagit ifrån oss en del av våran identitet. Nu står de fula röda Arlamjölkpaketen i vårat kylskåp istället för de vanliga fina oranga från Skånemejerier. Mamma vägrar byta standardaffär, så så länge City Gross insisterar på att köpa in Arlas mjölk så får jag väl stå ut med det här, fast det känns inte rätt. Tänk dessutom på hur mycket extra utsläpp som transporterna av den här mjölken från uppåt Sverige bidrar med.. Precis vad vi behöver ellerhur?

Behöver jag nämna att jag inte gillar förändringar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0