Simning

Hejsan bloggen! Sitter hos Ines i Oxie och väntar på att hon ska duscha klart. Vi ska iväg till Oxievångsbadet alldeles strax så att jag får simma mina 2000 km, vilket det är meningen att jag ska ha tid till att göra varenda vecka. Började ju simma på aqvakul förförra veckan, men det var så sjukt äckligt där inne att jag nog inte kommer tillbaks dit förrän de rivit stället och byggt om det helt (ni malmöbor vet vad jag pratar om). Gross typ. Det blir nog så att jag köper ett kort här på Oxievångsbadet nu, iallafall för ett halvår. Sedan kanske jag tar ett kort på kockums nästa gång, men jag vet inte, har alltid sett den bassängen som helt omysig och typ, obehaglig, haha. Nej, men det är alltid en massa barngrupper som är där och så är det jätteljust där inne. Typ ljusrörsbelysning, eww liksom ;b. Nu blir det iallafall Oxievångsbadet varje vecka fram till april så mitt älsklingsställe Oxie (känn sarkasmen) kommer jag få se mer av.

För er som ännu inte vet om det så simmar jag inte som något patetiskt försök till att gå ner i vikt, utan för att jag behöver de här motionstimmarna till skolan. Vi har ju CAS (creativity, action, service)  som vi måste jobba med under båda IB-åren. Det är typ enbart för att IB annars bara är teoretiskt. Nu tvingas vi till att ha en kreativ timme, en motionstimme och en timme där vi hjälper samhället (amnesty för mig) varje vecka. Snacka om att jag slaggar efter med motionstiommarna alltså. Har tre timmar sammanlagt sen skolan började varav en timme utgör linbaneåkningen vi gjorde i Norrköping :P. Alltså två timmars simning sen i augusti. Behöver verkligen ligga i för att få alla timmar jag behöver nu. Service och creativity-timmar har jag gott om, och dem kommer jag bara att få fler av pga alla mina tuuuusentals projekt (amnesty, fnmb, skoltidningen). Wellwell, dags att avsluta nu. Ursäkta att jag snackar så mycket IB även fast det är lov. Uppdaterar senare om vad jag hittills haft för mig på lovet. Har haft det jättetrevligt men avslappnat.

Ni får ha en trevlig torsdag (oj, slogs precis av faktumet att lovet snart är slut :|), uppdaterar som sagt förhoppningsvis senare! Pusspusshejhejlovelove!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0