Söndag

Hejhej :). Idag är det söndag igen, känns som att den här veckan gått rekordsnabbt, speciellt helgen. I fredagskväll hade vi tackmiddag/fest här hemma för alla som hjälpte till med bröllopet. Det var väl lagom kul men passade bättre än att gå ut och festa eftersom jag var så himla trött. Igår hade vi en liten tjejkväll här hemma hos mig, minus Ines. Det blev väl ganska trevligt ändå, vi lagade enchiladas och såg på Sex and the City, jättemysigt. Efter att de gick hem så fastnade jag först vid datorn innan jag sen jag kollade på greys. Därför somnade jag jättesent, which brings me to what happened today. Väcktes kvart över åtta av mamma som ville informera mig om att vi skulle vara i kyrkan klockan elva för en kusins dop. Tyvärr kunde jag inte somna om efter det bryska uppvaknandet och gick därför upp och duschade och åt frukost och så. Dopgudstjänsten var låång, utdragen och allmänt knäpp. No offence, men hallå, att ha en kör med artonåringar som står framme vid altaret och gör dansrörelser á la Backstreet Boys -99, var väl att ta i litegrann? Mamma tyckte det var jättefint, vi andra satt knäpptysta och stirrade ner i marken för att inte något opassande fniss skulle leta sig fram ur munnen.

Fick även känna på att det var tacksägelsedagen idag (extra lång gudstjänst), men happy thanksgiving allihop! Och en sak till. Vi blev uppmanade att ta med oss frukt och grönsaker till kyrkan. Jättekonstigt jag vet.. Men vet ni vad de skulle ha frukten och grönsakerna till? De skulla sälja tillbaka dem till oss! What the fuck? Hur är det okej? Vi tog med oss frukt för att sen köpa tillbaka det för dyra pengar? Alltså ja, än en gång: no offence, men kyrkan är en väldigt underlig, konstig (you name it) organisation..

Idag är det svenskauppsats-skrivande och environmentalarbete som gäller,. Ha det bra, pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0