Tröttheten kommer smygande.

.. kaffepaus i pluggandet! Blev så satans trött jättefort, så sitter här och tar en liten kaffepaus från engelskan. Himla svår uppsats alltså. Det är en comparative commentary vi ska skriva, vilket innebär att man typ väger likheter och olikheter emellan två olika texter mot varandra. Låter så himla mycket enklare än vad det är nu när jag sitter här och bloggar om det, för det är inte lätt kan jag säga. Det finns liksom inte så mycket att säga, och det är inte lätt att hitta likheter och olikheter i texter som är skriva under helt olika omständigheter och med helt olika mål. Den ena är en sportartikel om dragningen till VM 2006, och den andra handlar om en liten pojke som spelar fotboll. Självklart involverar båda texterna fotboll, fast på helt olika sätt. Om det vore så enkelt att det räckte med att diskutera det igenom hela uppsatsen hade jag haft mitt på det torra. Nu är det ju dock inte så, så får väl dyka in i texterna igen och leta vidare med pennan i högsta hugg. Hoppas ni haft en trevlig vecka, och en liten notis: en vecka till och sen så är det lov :)!

Pusspusshejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0