Engelskauppsatsskrivande

Haha, helt sjukt. Skrev rubriken till min uppsats för ungefär fem timmar sen, sedan dess har jag inte lagt till något alls. Inte ett enda ord :P. Har aldrig någonsin tidigare upplevt en sådan idétorka.

Rubriken är:
Some studies claim that mass media have a negative impact on children and/or young people. Do you agree? Explain, with reference to one or more specific media that you have studied.

Det borde inte vara så satans svårt, fattar inte varför jag hakat upp mig så här, det är liksom inte likt mig. Är väl bara beyond trött. Har idag och imorgon på mig, och någonting måste jag få gjort idag, kan inte sitta med hela uppsatsen imorgon och bara slänga ihop något halvdant. Antar att det svåra just nu är att komma på en specifik reklamgrej som jag kan basera uppsatsen på. Ska ta fram en bunt med Cosmopolitans, någonstans där i borde det väl finnas någon reklam som påverkar barn illa? Jag menar, hela den tidningen sätter väl i stort sett upp riktlinjer för hur tjejer och kvinnor ska se ut? Wow, här gör jag verkligen framsteg, nu har jag ju faktiskt en idé. Ska fortsätta med det här nu, mitt mål med kvällen är att iallafall ha slängt ihop ett hopkok av idéer som jag ska ha med i uppsatsen. Sedan kan jag använda måndagen till att skriva ihop det. Ni får ha en trevlig kväll :) Puss

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0