Hejhejhalllå :)

Gissa vem som mådde dåligt, stannade hemma från skolan idag, men vaknade vid tiotiden och kände sig mycket bättre? You guessed it :). Haha, men räknas det här som skolk då? Jag menar, jag mådde ju dåligt imorse.. Äsch, vi säger att det inte gör det, för jag vill inte bryta min svit av "non-skolkande" som pågått ända sen IB1 startade. Alexandra kom förresten hem från Paris inatt knallförkyld hon med (hon är betydligt mycket mer äckligt sjuk än vad jag är, typ går och harklar sig sådär äckligt som bara folk som vart sjuka i en vecka eller mer gör). Usch.. Och sen så påstår hon också att hennes ickeexisterande röst är på det viset pga förkylningen, men HA, vem försöker hon lura? Jag vet nog att hennes parisresa inte varit så lugn som hon säger..

Och mamma kör med oss sjuklingar som om vi vore hennes två slavar. Hon vaknade efter mig idag, och så fort hon såg mig så utbrast hon: "Men gud vad bra att du stannade hemma idag, det är en miljon saker som behöver fixas". Ursäkta, men jag stannade väl hemma för att bli frisk, inte för att vara din personliga bröllopsassistent? Alexandra, som verkar må skit får inte bättre behandling, mamma stormade in i hennes rum och drog samma replik till Alexandra: "Men gud va skönt att du är hemma, jag behöver jättemycket hjälp. Kan du inte göra det, det, det och det, också det där med?". So much för att Alexandra ska hinna bli frisk innan bröllopet :P. Och en annan sak. Mamma går omkring med ett sådant där desinfektionsmedel som hon sprejar på alla saker i köket och på fjärrkontrollen och allt annat hon rör vid som jag och ja, främst Alexandra, rört vid. Alltså, har aldrig sett människan så nojig, haha. Nu låter min mamma som värsta freaket, men hon är inte såhär i vanliga fall, jag lovar. Hon gifter sig på lördag och lider av lite sistaminuten-stress. Nu måste jag sluta, ska in i duschen innan jag fortsätter slava under mammas vilja.

Förresten, har ni sett väderleksrapporten? Onsdag: sol, torsdag: sol, fredag: sol, lördag: REGN, söndag: sol. Är det ens möjligt att ha så mycket otur? Nej, detta händer inte :P.. Vi håller tummarna ända in i sista minuten.. Annars får det bli en remake av möhippan där alla sprang omkring i regnkläder:

 (mamma ser ni i våtdräkt, hon hade åkt vattenskidor)

Kommentarer
Postat av: Lia

vill ockås åka vattenskidor :D

2008-09-03 @ 16:23:12
URL: http://mydear.blogg.se/
Postat av: josephine

haha javisst!=)

2008-09-03 @ 19:25:32
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0