Herregud.

Fick en liten reality check precis. En kompis till min syster kom precis hit, och hon är gravid. Det är egentligen inte värsta grejen, men jag tror att hon är i min systers ålder, drygt 22-23 år. Sjukt konstigt att tänka sig att min syster lika bra hade kunnat vara gravid vid den här tidpunkten, ännu mindre att hon redan skulle kunnat haft ett barn på två år, som min mamma hade när hon hon var 22. En ännu mer skakande grej är tanken om att jag skulle kunna vara gravid om sisådär 5 år.. Sjuk tanke alltså. Jag har ju andra planer i livet och kommer inte låta det ske, men ändå..

Appropå det så har jag kollat litegrann på olika skolor där man kan plugga journalistik. Eller ja, jag googlade det fort typ, och hittade London School of Journalism och Cardiff School of Journalism. Kan verkligen tänka mig att plugga det här och bli en tvättäkta journalist. På riktigt alltså.. Och det är väldigt groundbreaking för mig, som inte haft en aning om vad jag vill göra någonsin. Har även tänkt på att sätta igång med att leta efter stipendium typ nästa vecka. På tiden att jag kommer igång med att planera min framtid, speciellt när man hör om hur folk är färdiga, ute i arbetslivet och har familj redan i typ 25-årsåldern.

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0