Söndag

Tjosanhoppsan! Uschhh vad jag hatar pluggsöndagar. Egentligen borde jag inte ha sådana efter som att jag har så många håltimmar i skolan. Jag måste bli mer tidseffektiv. Alltså seriöst, i torsdags hade jag två och en halv timme ledigt i skolan (exklusive lunchen) där jag inte gjorde något alls. Dagen efter hade jag ekonomiprov plus att "Mannen utan öde" skulle vara färdigläst. Vad tror ni jag gjorde under hålan? Nada. På två och en halv timme läste jag dem två första sidorna i ekonomiboken. Jag är fullt allvarlig. Först skulle jag hitta Ines, sen skulle jag hitta en plats där vi skulle plugga, sen så råkade jag snappa upp Emma på vägen, och sen mitt i ekonomipluggandet bestämmer jag mig för att jag hellre läser svenskaboken. När jag väl börjar läsa den, märker jag att jag läser utan att egentligen läsa osv. Mitt blodssocker låg typ i botten alltså, det måste vara enda förklaringen :P. Allt slutade med att jag dagen efter kom till ekonomiprovet relativt oförberedd och utan att ha läst klart min bok. Grattis liksom.

Och nu, sitter jag här och weinar om förra veckan när jag egentligen borde koncentrera mig på att verkligen få min svenskabok färdig, analysera de tre dikterna som jag har till svenskan imorgon och göra färdigt matten som jag missade på mattelektionen förra veckan när jag förgäves försökte hinna bli klar med svenskaboken under mattelektionen, som vi då hade precis innan svenskalektionen. Hänger ni med? För jag är inte säker på att jag gjort det :P. Nej, nu ska jag bli ordningsam och duktig. Allt börjar med att jag hinner bli klar med allt som behöver bli klart idag, inklusive ett besök på konsum för inhandling av diverse matprodukter. Hatar att bo själv, för det är typ så det är nu när mamma och Robert är på semester. Min fem år äldre syster är lika ansvarsfull som en potatis or something; jag städar (även efter hennes bravader i köket); jag handlar; jag ser till att djuren får mat; jag är i stort sett hennes mamma. Inte konstigt att jag inte hinner bli färdig med skolgrejerna..

Fast ni får ha en jättehärlig söndag ute i solen, njut för mig med! :)
Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0