Tidsfördriv på datatorget

Det största problemet när man går IB är oftast inte att man har tonvis med läxor att göra (även fast så är fallet då och då). Nej, problemet är all dötid man har emellan lektionerna. Dötid som man oftast tvingas spendera ensam eftersom ens klasskamrater ofta har lektion. Det är ju så att vi är åttio IB1-elever på Borgar, alla de här fick välja sex  olika ämnen att läsa bland ett urval på kanske 16-17 ämnen. Tänk då att alla de här åttio eleverna med sina sex ämnen ska få plats på ett enda schema. Tänk er vilka håltimmar som uppstår. Milslånga är väl det minsta man kan säga.. Så nu sitter jag åter här och bloggar i skolan. Har haft håla sedan 9.30 och går in till nästa lektion (matte, usch) om en halvtimme, 12.30. Spenderade de första två timmarna med att göra upp för den icke-existerande tidseffektivitet som min tillvaro varit drabbad av de senaste veckorna. Gjorde klart matten som jag missat, och läste igenom ett tjockt jäkla häfte i svenskan. Det handlar typ om stilistiska uttryck och är skrivet på kanske sådär, 30-talet. Seriöst alltså. För det första var det skrivet på skrivmaskin (jag vet att man använde skrivmaskin betydligt mycket längre fram än 30-talet, men ändå), för det andra så innehöll det ord så som "elsjest". Heard of it? No, me neither. Måste gå nu, hörs senare, pusshej! :)

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0