Timbuk says it

(Från dn.se)


Rapparen Jason Diakité, känd som Timbuktu, säger till DN.se att hela rättegången känns lite som en fars.


- Jag tycker det är ett opropertionerligt straff. Hade det blivit en friande hade den överklagats, det här kommer också att överklagas. Nu kommer del två i detta spektaklet.


Precis som flera andra kritiker till domen anser Timbuktu att även bredbandsbolagen och tillverkarna av exempelvis mp3-spelare borde vara illa ute om männen bakom Pirate bay gjort sig skyldiga till medhjälp till brott mot upphovsrättslagen.


- Jag är en vän av upphovsrätten, men samtidigt tror jag inte man kan hålla tillbaka den teknologiska utvecklingen. Samma krafter som står på åklagarsidan nu försökte förbjuda radion när den kom. Det värsta av allt är att jag tror inte detta kommer förändra någonting för de här mediekolosserna. Man kan inte stoppa det här.


- Domen visar hur mäktig gammelmedia fortfarande är. Det är egentligen ingenting som chockar, säger Jason Diakité.


Ja, en fars är vad det varit och är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0