Att hitta en ny mobil kan ju gå riktigt smidigt!

Efter en liten incident i Montenegro som innefattade min mobil och Ines blöta bikini i samma väska kan min gamla kära mobil numer betecknas som död. Jag har sedan jag kom hem därifrån använt min styvpappas gamla sönderslagna Nokia som inte är jätterolig att visa upp utanför husets fyra väggar.

Mitt i mitt extended essay-pluggande denna fagra söndagskväll fick jag därför för mig att leta upp en ny mobil på internet (inte bra). Så här har jag suttit och kollat runt i två timmar och faktiskt hittat något riktigt fiffigt. Det är tydligen så här att eftersom bindningstiden för min gamla mobil gick ut i februari så kan jag, väldigt smidigt, välja en ny mobil på telenors hemsida och bara fortsätta betala den månadsavgift som jag ändå betalat i två år nu. Kan dock bara välja mellan drygt tio mobiler, men det räcker för mig. Har faktiskt redan hittat två stycken som valet står emellan. Det är en w890i och en C901 GreenHeart. W890i:n är snäppet billigare än den andra och är jättelik min förra mobil, vilket är väldigt positivt för en vanemänniska som jag. Dock så är C901:n tydligen miljövänlig, vilket fick mitt hjärta att spritta till för en sekund. Dessutom så är den snyggare och har en mycket bättre kamera än w890i:n. Vad tycker ni? Jag och en miljövänlig mobil hade väl passat jättebra? Helt perfekt, tycker jag. Klickar nog hem den imorgon efter att ha fått klartecken ifrån mamma och Robert. Wiho!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0