Familjen är värre

Igår blev jag tvingad till att överge studierna för lite kvalitetstid med familjen. Systern och hennes pojkvän kom förbi för att äta söndagsmiddag och lite så. Efter middagen åkte våra töntiga sällskapsspel fram. Jag blev rätt nostalgisk faktiskt, riktigt trevligt var det. Anyhow. Vi spelade ett frågespel. Kvällens bästa var när jag och Alex fick en fråga om när p-nissar (läs det högt för er själva) introducerades i Sverige. Manliga lapplisor kallas tydligen så. Strax därefter följer en fråga om Kyoto-protokollet. Då säger mamma: "Nej, jag vet inte så mycket om det. Men läser man det baklänges blir det Tokyo". Ni kan ju tänka er hur länge jag och Alex låg dubbelvikta i skratt.

PS. Kyoto baklänges blir Otoyk. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0