Håkanbråkan och jag - en ensidig fjortiskärlek som aldrig dör

Morgondagen ska jag spendera med Håkan Hellström. Nästan. Han och bandet släpper en live-DVD tillsammans med Peace and love imorgon. Enda alternativet är ju därför att bege sig mot en skivaffär för att inhandla denna skatt. Är liksom tvungen. Trots en word lit och en extended essay som pressar lite på tillvaron. Och lite TOK och en ekonomi IA. Det är Håkan. Jag måste. Det är material från spelningen i Borlänge i somras som kommer göra mig sällskap i tv-soffan. Den som över 30000 såg på plats, men som jag missade. Den som jag grät en skvätt över. Eller två. Eller tre. Eller.. Ja, ni fattar. Jag var inte särskilt glad över att missa Peace and love i år. Eller Roskilde. Eller Hultsfred. Den svenska (vet att Roskilde ligger i Danmark) festivalsommaren 2009 var helt sjuk och jag lär aldrig förlåta mig själv för att ha missat den. Lite tröst imorgon. En liten refill så att inte fjortiskärleken till Sveriges enda riktiga kung (har aldrig gillat Carl Gustav särskilt mycket) falnar helt.

Förövrigt så känns oktober 2010 rätt avlägset. Nedräkningen har dock börjat. Nästa år blir ett fint år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0