Nyårsafton: T minus three days

Idag närmade jag mig för första gången sedan lilla julafton stan för ett ynkligt försök till att fynda. Det g-å-r inte. Jag avskyr mellandagsrean. Varenda år ger jag det ett halvhjärtat försök som alltid slutar med att jag går omkring med ett svart moln över huvudet. Sådan ilska kan verkligen bara alldeles för varma affärer med alldeles för lite kläder locka fram hos mig. Ändå ska jag alltid försöka. Jag förstår det inte. Det blev iallafall ett par nya pumps. Det var mitt mål. Ska in imorgon också, dock inte för att handla själv. Jag vägrar. Nej, jag ska ackompanjera Ines och hennes underbara (ha-ha) systerdotter. Varenda gång Ines är barnvakt är jag plötsligt också det. I wonder how that works. Måste förbi Entré också. För även om nyårsoutfiten verkade vara fulländad med de nya pumpsen, så visade en ny provning av klänningen någonting annat. Den är för stor (tackar min lyckliga stjärna för att det inte var tvärt om). Hoppas systerdottern är medgörlig. Det finns väl McDonalds på Entré?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0