Så kom snön

Jag är kluven. Snö är otroligt kul att se på, mindre kul att röra vid. Det fick jag och Mia verkligen erfara när vi idag korsade vår skolgård och mot vår vilja blev tvingade in i ett snöbollskrig. Eller ja, krig och krig. Det kanske inte förtjänas att kallas så om det bara är ena sidan som kastar. Småkillarna fick iallafall se en mindre vårdad sida av Mia när hon blev argare än jag någonsin sett henne och började skrika fulheter efter dem. Själv antog jag den mer mogna rollen och släpade iväg henne från det anammande slagsmålet (som hon säkert startat ifall hon fått stå kvar). Och jag som trodde att jag var den aggressiva ut av oss två. Att säga att jag dog av skratt hade varit ett understatement. Vilket underbart sätt att avsluta sista skoldagen på.

Ignorerar alltså det faktum att jag egentligen avslutar dagen med TOK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0