Att upptäcka något nygammalt.

Under de här första dagarna på vårt kära lov har jag upptäckt någonting helt fantastiskt. *Dundundun* - tvn! Hur härligt är det inte att bara sitta och apa framför tvn hela dagen? Slippa vara social, slippa bry sig om hur man ser ut, slippa andras dömande blickar när man vräker i sig allt i sin väg. Det är helt enkelt bara du, soffan och fjärrkontrollen. Ni förstår nog inte hur pass banbrytande det här är för mig! Faktum är att jag inte haft tid att kolla på tv (bortsett ifrån enstaka vänner & satc-avsnitt) sedan jag gick på högstadiet. Jag följer ju såklart mina älskade serier, men de kollar jag ju på på datorn. Förut ansåg jag det bara stressande att behöva följa en tablå för att se vad jag ville. Varför göra det när tpb finns liksom?

Nu har jag iallafall hittat tillbaka in i tv-världen. Det är så härligt med det stora utbudet av kanaler - det finns ju alltid något att se på! Klockan fyra idag började Gilmore girls (vilket för mig innebar ett kärt återseende av mina tjattrande idoler). Det slutade nu klockan fem, då jag bestämde mig för att ta en liten rast för att checka facebook mm. innan Grey's Anatomy (första säsongen, wiho!) börjar halvsex. Efter Grey's ska jag göra svenska fram till klockan nio, då det börjar en ny serie på trean! Åhh, gud vad tråkigt det kommer att bli att få säga hejdå till burken efter att lovet är slut. Tvn passar helt enkelt inte in i min livsstil.. Nåja, fem dagar kvar! Nu börjar snart Grey's, så det är väl dags att wrap it up! Hoppas att ni njuter av lovet på era egna små vis, förmodligen/förhoppningsvis på ett mer hälsosammare vis än vad jag gör..

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0