En riktig ögonbrynshöjare

Idag var jag på stan med Insan. Vi stötte på ett väldigt.. Intressant.. Ja, vad ska man kalla det? Ett fenomen kanske? Det var ett gäng högstadiekillar som verkade ha hakat på, alternativt hittat på, en ny trend.

Ni vet sådana där gummiband som småkillar brukar sätta nere vid änden av sina jeans? Det var en extrem tolkning av just de gummibanden som agerade som grund för dessa här ungdomarnas gemensamma outfits. Jeansen var uppdragna till knäna där de fästs med hjälp av ett tiotal gummiband. Detta underströks av den falska solbrännan som de sportade så fint allihop. Jag och Ines jämförde den med min hudfärg, och jag är halvt ifrån Sierra Leone. Vidare hade alla make-up som täckte hela ansiktet; foundation (som såklart slutade vid käklinjen); rouge till den milda grad att det slog de knallröda kinder jag gick omkring med i nian efter att för första gången ha upptäckt just rougen; ljust puder på läpparna, vilket ganska komiskt resulterade i att läpparna hade samma färg som halsen (som saknade foundation); osv, osv. Just det! Håret var också något de hade gemensamt. Hårfärgen ska tydligen vara svart i vår och frisyren ska helst (med hjälp av några burkar vax) vara formad så som en igelkotts taggar.


Hiss eller diss?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Såna gummiband hade jag på -89 skitsnyggt!

2009-02-19 @ 12:39:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0