Imorgon blir jag arton!

Känns som om det var igår jag satt här och bloggade om att jag fyllde sjutton år. Kände mig så otroligt vuxen som bara hade ett år kvar till det magiska arton. Det roliga är nog att jag nu, dagen innan min artonårsdag, känner mig yngre än någonsin. Kommer aldrig förlora min barnslighet, vilket ju såklart kan vara positivt. Väldigt underhållande att läsa blogginlägget jag länkat ovan förresten. Snacka om att ens sätt att skriva kan förändras mycket på ganska kort tid. Mådde nästan illa av att se alla smileys och kolon! Och vad är grejen med att inte skriva ut mina kompisars namn? Jag menar, visst hade jag fler läsare för ett år sedan, men inte några som hade velat kränka min intergritet liksom. Nej, de jag åt födelsedagsmiddag med var Bella, Märta och Anaïs. Det var väldigt, väldigt trevligt kommer jag ihåg. Tre saker saknades dock. Ines var inte där. Emma var inte där. Och så var det det där glaset med vitt som hade passat så bra till pastan.

Eftersom jag i år faktiskt fyller arton så kommer jag denna födelsedag iallafall få njuta ut av en av de här grejerna. Snackar då såklart om vinet, inte om Emma eller Ines. De två är självklart ute på vift i världen så som de är varenda sommar. Givetvis kommer jag att sakna båda två på min stora dag, men trevligt ska jag ha ändå. Ska ut och äta med några tjejkompisar på Gränden här i Malmö. Jättemysigt ställe med väldigt goda grillspett. På tisdag ska jag ut med familjen och äta på Barcelona; en tapas-bar med helt underbar mat. Avundsjuk Ines? Det hade jag varit.

Vad har jag önskat mig i år då? En weekend i Göteborg stod högst upp på listan. Självklart snackar jag om helgen då Håkan spelar på Liseberg. På grund av bristen på engagemang från mammas och Roberts sida (de orkar inte kolla upp resor och priser och allt vad det heter) tror jag nog att jag kan glömma den presenten och istället bli väldigt glad över ett par iPod-högtalare, som stod på andra plats på listan. Fast presenterna känns nästan som en bonus det här året, hade faktiskt glömt bort att jag skulle få något. Lite roligt det där. Nåväl, nu ska jag gå och rulla chokladbollar som vi ska födelsedagsfika med på lunchrasten imorgon!

Angeliqua
- Myndig om två timmar och femtiotre minuter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0