Malmöfestivalen kommer allt närmare

Nu är det ju faktiskt sommar, och då vill man ju kanske inte tro att Malmöfestivalen (som börjar samma vecka som skolan börjar) närmar sig med stormsteg. Men nu verkar stora delar av festivalprogrammet vara spikat. Hoppas verkligen inte att det är hela, för sanningen är att de inte har ett enda verkligt dragplåster till årets festival. Visst, jag är ju superlycklig över att äntligen få se Jonathan Johansson, men han är ju sorgligt nog inte superstor i vårt avlånga land. Veronica Maggio och Markus Krunegård är kanske ganska välkända, men så har de arrangerat det så dåligt att de spelar samtidigt, i två olika delar av Malmö. Hur gör man där egentligen? Kan inte köra halva/halva, det hinner man aldrig. Väljer väl Maggio antar jag, men det svider att missa Markus av den enda anledningen att Veronica Maggio spelar samtidigt.

Annars hittar man Peter Broderick (skön dansk snubbe), Miss Li, Timbuktu, Loney, Dear (upptäckte faktiskt de idag, underbart band), The Guild, Anna Järvinen, Deportees, Johnossi (tänkte att jag kanske äntligen kunde upptäcka det där 'underbara bandet') och The Sounds i mitt konsertschema. Så har vi ju The Soundtrack of Our Lives också, men den där Ebbot skrämmer mig.

Känner på mig att organisatörerna sitter på några namn till avslutningen på fredagen. Stora scenen kan väl inte stå tom efter klockan åtta sista kvällen? Kom igen nu kära bokare; pressa, pressa, pressa på Håkan! Okej, förstår att det kan vara svårt att få dit en KUNG som bestämt sig för att bara göra tre spelningar i sommar. Dock blir Timo, Winnerbäck eller Moneybrother nästan precis lika bra. Vi nöjer oss med en timme med en ut av dem, lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0