För en lång lång tid (eller för en månad) sedan..

.. såg jag Håkan Hellström på Malmö Konserthus. Sitter här alldeles submerged i videor därifrån på youtube. Jag vill tillbaka. Vill bara stå där längst fram igen och njuta av musiken. Är bara sjutton år, men undrar nästan ifall jag någonsin kommer att få uppleva en starkare musikupplevelse igen. Timmarna den kvällen, den 28:e februari, dem glömmer jag aldrig. Att höra låt efter låt, alla precis lika underbara, ifrån den här fantastiska artisten som bara stod en meter ifrån en.. Ja, går det ens att beskriva? Vill bara att alla i min omgivning ska få uppleva någonting som de kan likna vid det här. För folk kan inte förstå känslan om de inte fått uppleva en sådan situation. Den kan nog närmast liknas vid eufori.

Nu har det iallafall gått en månad sedan den lördagen, fast jag kommer ihåg det som om det vore igår. Kommer ihåg hur jag satt här och bloggade klockan fem på morgonen, lite sådär halvt onykter efter kvällens bravader. Kunde inte somna eftersom jag visste vad jag skulle få vara med om de efterföljande timmarna. Jag visste hur stort det skulle bli, och det levde upp till alla mina förväntningar. Ja, det blev till och med bättre än vad jag hade hoppats på. Nej, den kvällen glömmer jag nog aldrig. Här är ett klipp med Håkan. Underbara För en lång lång tid ifrån Popcirkus i onsdags.



Godnatt kära bloggvärld :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0