Lördag, och jag är pigg som en lärka!

Mamma kom in och väckte mig klockan tolv idag, efter att jag fått sisådär 12-13 timmars sömn. Somnade vid halvtolv igår. Förstår ni hur duktigt det är av mig? Har liksom inte somnat förrän vid två hela veckan, vilket gjort att jag varit beyond trött de senaste dagarna. Anyways, har verkligen sovit som en stock för jag vaknade med mobilen mot kinden (fick jättefina märken i ansiktet av dess kanter) och såg att jag fått sms inatt vid tvåtiden utan att ha vaknat! Jag vaknar alltid av minsta aktivitet som rör min mobil eller hemtelefonen, det är liksom så jag är programmerad. Förstår ni då hur trött jag måste ha varit? Nåväl, nu är jag pigg som en.. som ett piggsvin (uu aa, vilken ordvits), och ska dra mig neråt för att äta frukost. Sedan är det husstädning som gäller innan jag ger mig av till Insan i Oxie lite senare. Vi är några tjejer som ska laga mat och titta på melodifestivalen hemma hos henne, ska bli supertrevligt.

Vem vinner ikväll då? Jag hoppas på af Ugglas, men jag får aldrig som jag vill i melodifestivalssammanhang. Tyckte bara om ett enda bidrag ut av trettiotvå i år (två med af Ugglas). Det var Maja Gullstrands låt som var med i den tredje (tror jag, kan ha fel) deltävligen. Men nej, den kom sist, såklart, så jag har inte jättemycket hopp om att det blir Snälla, snälla som skickas till Moskva i maj.

Vill inte låta bitter eller så nu, men om svenska folket låtit den knäppa tjejen som sjöng på grekiska komma till final, då kan nog svenska folket låta den här knäppgöken åka till Moskva också. Svenska folket suger när det gäller musik. Vad hände med sjuttio-åttiotalet när den svenska musiken, välförtjänt, uppmärksammades runt om i världen? Är det verkligen så att det var vi nittiotalister som föddes och helt enkelt drog ner hela musikkulturen i botten? Nej, för det var åttiotalisterna, I just know it. I blame them; them and their ugly clothes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0