Jag har fått jobb!

Jag lurar inte er, det stämmer faktiskt! Roskilde slopas alltså nu, då jag kommer jobba under den veckan. Jag kommer faktiskt tjäna pengar! Det har inte satt sig i mitt huvud än! Och det bästa av allt: med de pengarna kan jag följa med till Insans familj i England de två sista veckorna på sommarlovet, så som det var planerat från början!

Nu undrar ni kanske vad det är jag ska göra under min fyra veckors långa praktik. Där har jag någonting positivt och någonting negativt att berätta. Det positiva gäller arbetsuppgifterna. På frågan om vad mina arbetsuppgifter skulle innebära fick jag svaret "Njae, ni får ju inte lov att medverka i vården av de eller så. Så det du kommer att få göra är att umgås med dem, läsa tidningen för dem, gå promenader, fika och spela spel med dem, sådana saker". Det negativa gäller vilka "de" faktiskt är. Jag trodde att det handlade om ett vanligt äldreboende. Men nejdå hörni, det är ett äldreboende för dementa. Jag som hade svårt för att vänja mig vid att jag faktiskt förmodligen skulle få jobba i vården (en sektor som jag länge fruktat) i sommar, ska inte bara jobba med äldre människor utan med äldre människor som är dementa. Jag blir lite skrämd av det faktiskt. Tänk så bestämmer de sig för att inte tycka om mig. Tänk så undrar de vem den mörkhyade tjejen (vill inte skriva det ordet som äldre gärna använder då det inte låg något fel i det på deras tid) som försöker ta hand om de är? Jag är inte bara lite skrämd, jag är livrädd.

Kommentarer
Postat av: Klara

Sv: ja det stämmer, och han var bra på det också :O

2009-05-26 @ 17:18:16
URL: http://hakaneufori.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0