Vet ni vad som gör mig arg? (del två)

Att jag på bussen idag blev vittne till ointelligens i dess renaste form. Eller vet inte om ointelligens är rätt ord. Dumhet passar nog bättre. Dumhet, i en så pass pinsam grad att människan närmast förtjänar en munkavle fram tills den dag då hon har vett nog att öppna en tidning eller två. Vissa saker är för extremt korkade för att det ens ska kunna gå att skratta åt dem. Så himla otroligt.

Det sitter då två tjejer på samma buss som jag. Tjejerna är i min ålder, drygt 17-18 år. En av tjejerna slänger då ur sig: "Men du vet den där snubben. Han i USA. Vad heter han? Obamma (betoningsfel).. Obama Barack eller vad det är? Ja, men du vet han där. Äh förresten, vem bryr sig.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0