Virtanen, det här är inte normalt

Vet att jag nästan bajsar inlägg idag. Men. Läste precis Virtanens senaste krönika och drabbades av panik. Medan jag håller på att sortera ut min garderob här hemma och känner oro inför att göra mig av med en ful, gammal, alldeles för liten orange tröja som ändå aldrig kommer användas så genomför han nu en kulturell utrensning av sin lägenhet. Han slänger cd-skivor som kommer gå till historien som tidslösa klassiker, dvdboxar som trots deras lilla sentimentala värde ändå köpts av en anledning och så slänger han böcker. Man kan inte slänga böcker! Som min kära svenskalärare Berra hade sagt: "Ta inte Hemingway!!" ["Ta Boye, det feministsvinet!!"]

Nej, men skämt åsido så måste man ändå fråga sig hur detta är möjligt för denna annars ganska beundransvärda människa. Det är väl ändå inte normalt att så lätt kunna göra sig av med grejer som måste ha betytt någonting förut? Virtanen kanske är den sociopat jag misstänkt honom för att vara i flera år nu. Jag vet ju att han är lite knäpp, men man kan ju inte slänga Strindbergs "Röda Rummet". Har man ett exemplar av den, ja, då håller man fast vid det.

En sak till. Ifall Fredrik Virtanen vid sin nästa hänsynslösa kulturutrotningrensning avviker ifrån det han nu skrivit och får för sig att slänga någon av Håkan Hellströms skivor, då gör jag slut med honom. Då kommer jag aldrig mer tillbaka. Hör du det Virtanen? Rör du Hellström läser jag aldrig mer en enda krönika undertecknad ditt namn. Aldrig någonsin.

Fast usch, lättpåverkad som jag är av vår tids stora kvällstidningskrönikörer ska jag nog ändå utföra en liten rensning av min iPod. En jätteliten. Och den enda anledningen är att kapaciteten på 8 GB snart är nådd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0