Framtidsfunderingar

Idag var det dags för ännu ett universitetsinfo-möte. Denna gång var det representanter för skottska universitet som var där för att föreläsa, vilket passade mig perfekt eftersom jag redan förra året fick upp ögonen för the University of Strathclyde i Glasgow. Dock har jag sedan dess börjat tvivla mer och mer på om jag verkligen borde åka dit och om inte England varit bättre. Gratis utbildning har liksom konnotationer om sämre kvalitet. Fast jag tror verkligen inte att det är så, speciellt inte efter idag.

Har surfat runt lite på Strathclydes hemsida nu ikväll och visst är det ett respekterat universitet på vilket jag skulle få en väldigt bra utbildning. Som det ser ut nu så hade jag pluggat för att få en joint honours degree i Journalism and Creative writing/Politics. Jag hade trivts som aldrig förr. Det är två kurser som passar väldigt bra ihop - man hade i princip bara kunnat plugga politics och haft det som grund för att sedan ge sig in i journalistiken. Att då kunna kombinera politics med just journalistik och kreativt skrivande kan ju inte bli annat än lyckat. Jag skippar alltså antagligen att läsa mer franska. Hade det varit så att jag vill det när jag väl söker så får jag ta det vid sidan av. Summan av kardemumman är att det kanske blir Strathclyde ändå. Fast seriöst, vem vet? Jag är fast besluten om att ta ett sabbatsår när jag är klar i maj och söker därför inte in förrän i januari 2011 då jag kan ha ändrat tankeriktning helt. Varenda idé, bra som dålig, ska kollas upp innan jag bestämmer mig. Är dock väldigt sugen på de här kurserna, jag hade verkligen tyckt att varenda del av kursplanerna varit intressanta. Jag längtar efter universitetslivet. Fast 2011 blir det - ett år av lugn och ro lockar mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0