Funderingar

Lyssnar på Winnerbäcks Vänner och rörs som vanligt väldigt djupt. Det finns nog bara han i Sverige som lyckas få till sådana precisa texter. De träffar rätt, helt enkelt. Lyssnar man bara på texterna, så förstår man. Ibland undrar jag om han är ett sådant där geni som är väldigt skygg socialt men vars hjärna jobbar i 210 km/h, vilket gör att han kan formulera sig helt felfritt utan att ens tänka efter. Det är något som jag verkligen ser upp till hos honom. Tänk om man hade kunnat skriva som Lars Winnerbäck, formulera sig som honom.

När jag skriver så kan jag se det som en otroligt svår utmaning att göra mig förstådd utan att använda ett "haha" eller "hihi", eller bara en smiley. Väldigt jobbigt. Det är ju inte jag själv som ska förstå den underliggande tanken, utan det är de som läser. De ska förstå det roliga eller det sorgliga eller vad det nu är det handlar om. Väldigt svårt. Enkelt formulerat, så är alltså Winnerbäck lite av en förebild för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0