Nu är det för kallt

Nu har vi nått gränsen för hur kallt det får lov att vara i oktober. Idag är det sex grader ute. För några veckor sedan hade vi nittongradig värme, jag är inte tillräckligt med i svängarna för att hänga med i det här. Imorgon ska det bli tre grader i Malmö. Tre grader. Jag äger ingen fet goose-jacka att värma mig med. Jag tycker inte sådana ska behövas i södra Sverige och jag tänker därför absolut inte införskaffa mig en. Vi har snö högst två veckor per år sammanlagt i princip. Man ska klara sig med en vinterkappa. Så nu får temperaturen rycka upp sig, vi malmöiter klarar inte det här. Det är inte kul när vattnet på grannens bucklade tak fryser till is. Undrar om de vet om vattensamlingen på deras tak förresten, för den är där året runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0