Jag var en sugig sjuttonåring

Helt seriöst. Fan vad jag sög när jag var sjutton år. Sitter och hårdpluggar inför mitt första muntliga "exam" imorgon. Det hade verkligen underlättat repetitionen av böckerna om man gjort några få anteckningar om böckerna medan man läste dem för ett och ett halvt år sedan; några få ord om viktiga händelser; en markering i marginalen; en understrykning; något! Fast nej. Tittar man i mina böcker från IB 1 så finner man absolut ingenting. Önskar att jag kunde resa tillbaka ett år i tiden, skaka om mig själv och skrika "LÄS MED PENNAN I HAND, FLICKA LILLA!"

Tackar internetgudarna infinitely mycket för att de skapat sparknotes. Bara namnet gör mig varm inombords.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0