Slut på tålamod

Känner verkligen för att precis som alla andra göra en riktigt arg fb-statusuppdatering där jag klagar på hur snön verkar vägra att försvinna. Nu vill jag ju dock inte vara en ut av de gnällspikarna som gör så, så därför använder jag mitt alldeles egna lilla personliga forum för det istället. Jag orkar inte mer. Det är inte kul längre, det är inte fint längre och det är definitivt inte mysigt längre. Jag hatar att plufsa omkring i ett decimetertjockt snötäcke som på sina ställen bara gömmer en glatt jäkla isbana. Det är inte rättvist för oss som är mindre smidiga än andra. Jag halkar ofta. Jag trillar ofta. Jag rör mig ännu stelare än vad jag brukar på grund av halsdukar och dylikt. Jag och min kompanjon Quackfood blir fortfarande utsatta för snöbollsattacker på skolgården. Jag orkar alltså inte mer. För att ytterligare försämra situationen har jag ju som tidigare nämnts dessutom världens fulaste och världens obekvämaste vinterskor. Anledningen till att jag inte köpte nya lyder, I quote; "Vi bor i Malmö, det är inte lönt Angeliqua, snön försvinner snart." Den försvann inte.

Kan någon snälla påminna mig om växthuseffekten och dess konsekvenser i november nästa år? Säg till mig att köpa ett par nya, varma och presentabla skor. Vägrar jag så får ni härmed min tillåtelse till att använda våld. Sådär. Behövde få ut det där från mitt system.

Måndag imorgon. Party.

Kommentarer
Postat av: Mia

hahahaah "kompanjon"!! älska ordet! låter som en detektiv.. or somethin'

2010-01-31 @ 21:58:40
URL: http://miaq.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0