Lördag i Köpenhamn :)

Det finns mycket som är bra med Malmö, men det som är bäst är väl ändå närheten till Nordens metropol Köpenhamn. En tågresa på tjugo minuter och så är du där, bland alla möjliga hak: fina resturanger, skabbiga krogar, de häftigaste klubbarna, you name it. Den här familjelördagen i Köpenhamn handlade kanske inte så mycket om de två sistnämnda, men en fin middag på en mysig resturang på en tvärgata till Ströget hanns iallafall med.

Efter maten bar det av upp mot tivoli där vi bland annat fick "pröva på" den svenska traditionen att dricka glögg. "Oj, jösses danskar, vad är det här för gott ni kommit på att man kan dricka sådär hundratals år efter oss?". Oooj gud, vad jag verkar ha tappat greppet om diskret ironi, haha..! Torra skämt åsido blev det en jättehärlig lördag, vi utmanade bland annat varandra i femkamp bland alla stånden där inne. Alltså, jag äger på sådant, vann ööööverlägset över de andra. Resten av kvällen (post-min vinst menar jag) spenderades väl med att jag gjorde narr av Robert som var så säker på att han skulle ta hem tävlingen. Moaahahhah. En sak ni borde veta om mig: jag är en dålig förlorare men en ännu värre vinnare. Fast liksom, vad är poängen med att tävla om man inte visar lite känslor?

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0