Måndag

Är så himla glaad :). Trodde aldrig jag skulle ta mig igenom de här veckorna. Nu är jag klar! Har ett prov i ekonomi på fredag, men det gör verkligen ingenting. Kommer inte behöva stressa inför det, så det är lugnt. Nu är det jul, och lovet lurar runt hörnet. Så himla sköönt!! Kan lätt säga att det är det mest behövda lovet någonsin.

Idag efter skolan gav jag mig iväg till konsum för att inhandla ingredienser till lussekattsbakandet som jag (bl a) ska ägna min måndagskväll åt. (Det är till en liten patetisk julfest vi ska ha på vår franskalektion imorgon.) Fick skippa Borgarskolans lilla uppträdande på Gustav Adolfs Torg idag (som sänds i SR P3 kl. 18.00 och SVT 2 kl. 19.00), hade för mycket annat för mig tyvärr. Redaktören på skoltidningen ville ha alla journalister och fotografer på plats, men icke, det fanns det inte tid för idag. Iallafall, konsum. Det konstigaste någonsin hände där inne! Jag gick emellan gångarna, och kände att jag var riktigt, riktigt sugen på någonting. Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var medan jag letade igenom godishyllorna, men insåg plötsligt att det jag ville ha fanns i mejeridisken. Var så himla sugen på yoghurt av alla saker, hallonyoghurt för att vara mer specifik.. Anyways, så köpte jag med mig ett paket med yoghurt hem och nu har jag druckit sisådär två glas och skulle lätt, om inte magen sa ifrån, kunna klunka i mig några glas till. Ni inser inte hur konstigt det är. Jag har alltid varit känslig för mjölkprodukter och aldrig vart ett fan av yoghurt och dylikt. Jaja, bara en random anekdot jag tänkte slänga in.. Hoppas ni haft en trevlig måndag allihop, och att ni som jag börjar känna av julstämningen :). På lördag ska jag göra det juligaste någonsin: hela familjen ska iväg på en heldag till köpenhamn för att gå på julmarknad och göra lite julshopping. Jättemysigt ska det bli, på tiden att vi gör någonting ihop alla fem!

Fyra dagar kvar till skolan börjar, nio dagar kvar till julafton, sexton dagar kvar till nyårsafton och sjuttiofem dagar kvar till Håkan Hellström kommer till stan! xxo

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0