Fenomenet Blondinbella.

På tiden att vi tar upp bloggerskan Blondinbella tycker jag. Jag tillhör den grupp av människor som har en nyvunnen respekt för Blondinbella. Hennes åsikter om saker och ting stämmer i stort sett aldrig överens med mina, och hon är väldigt olik någon som jag någonsin skulle umgås med. Detta betyder dock inte att jag inte kan hysa respekt för henne. Det hon har lyckats göra med sitt liv är helt otroligt; börjar blogga i fjortonårsåldern och når arton års ålder som både entrepenör och en viktig förebild för många. Jag pratar inte alls om hennes personlighet eller så, utan hennes målmedvetenhet. Jag menar, hon är ett år äldre än jag och har redan hunnit uppnå så mycket. En fråga. Vad har jag egentligen uppnått? Svaret är 'precis lika mycket som alla andra normala sjuttonåringar'. Jag har lyckats gå färdigt ettan på gymnasiet (på en väldigt prestigefylld linje får jag dock säga, höhö tycker ändå jag ska ha lite cred för det). Utöver skolan har jag inte uppnått något; rien, nada, inget.

Missförstå mig inte, jag är inte onöjd med mina prestationer, just för att jag inte förväntat mer av mig själv. Jag har inte velat mer och ärligt talat så vill jag inte mer nu heller. Min väg till framgång ska inte vara som Blondinbellas. Jag ska gå färdigt IB, gå ut med bra betyg och välja min väg därifrån. Jag kommer utbilda mig för att sedan kunna göra vad jag vill resten av livet. Det är hur jag ser mig själv bli framgångsrik.

Blondinbella är en smart tjej och kommer också att utbilda sig och få ett toppjobb. And by the time she's reached the top in a worldwide company, kommer hon redan ha lärt sig hur hon ska göra. Hon kommer lyckas, och det kommer jag med. Vi kommer bara göra det på olika vis. Även om det nu skulle vara så som många säger (it's not); att Isabella Löwengrip blivit stor och framgångsrik enbart genom att blogga, så är det ju bara att inse faktum: vid arton års ålder har hon ändå  redan gjort sig ett namn, ett välkänt namn som väcker mångas beundran. Även om folk inte vet vem Isabella Löwengrip är, så är det inte många som inte vet vem Blondinbella är och vad hon gör. Att hon är välkänd är inte det som jag beundrar. Det jag beundrar är vad hon gör med det. Jag menar, kolla in Bellme.se. Det är hennes företag. Hon är inte färdig, men har i många avseenden redan lyckats. Det respekterar jag Blondinbella för.

Kommentarer
Postat av: Sofie

hehe ja vet men samtidigt kan jag förstå honom lite s

håller precis med dig om det du skriver om blondinbella, det är synd att folk ska vara så elaka så fort de blir avundsjuka

2008-06-17 @ 16:01:18
URL: http://drinkit.blogg.se/
Postat av: peter

tack så mycket :)

jag håller med dig om blondinbella hon är nog inte så dum som vi tror.

2008-06-17 @ 16:01:26
URL: http://kjarsgard.blogg.se/
Postat av: Manda

Haft en bra dag?

2008-06-17 @ 16:12:01
URL: http://gossipgirl93.blogg.se/
Postat av: Alexandra [lolabrin]

Det är rätt häftigt att en 17 åring har kommit så långt som henne, de måste vara ganska mkt hon gör.. först skolan o det där.. bloggandet och nu ett eget företag.. att hon har krafter till tre grejer förstår jag inte.... hennes åsikter håller jag inte me om oftast men gud va man avgudar henne att hon vet vad hon gör, och hon kan en hel del me... och att hon har ork och kraft till allt på en gång!

2008-06-17 @ 16:15:32
URL: http://lolabrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0