Låång måndag

Hejhopp! Haft en oerhört lång dag känns det som och borde egentligen sätta igång med kvällens arbete. Svenska som gäller idag. Har, ifall jag tidigare inte berättat det,  en presentation om Edith Södergran på fredag. And I hate presentations :P. Usch nej, det här ska väl gå bra. 7 minuter om en så pass viktig författare borde väl gå som på räls eller? Än så länge vet jag i princip att hon är en finlandssvensk poet, född och uppväxt i Ryssland. Och så skrev hon på en massa olika språk, typ franska, tyska, finska och svenska. Och så var hon feminist. I think. Nej, det här tåls nog att pluggas på lite till, haha.

Annars har väl dagen bjudit på det mesta som ingår i min vardag; fyra timmars sömn natten innan; bryskt uppvaknande 40 minuter efter att väckarklockan ringt; macka+kaffe i termosmugg till frukost på väg till skolan; oändligt långa raster där jag inte åstadkommit ett skvatt i studieväg. Ja, och så ett möte med FNMB där det äntligen känns som att vi kommer någonvart.

Oj, jo förresten! Det har visst hänt någonting ovanligt idag. Kom ett meddelande i skolans högtalare vid lunchtid där skolledningen bad alla IB + naturelever att infinna sig i aulan klockan tre. Tydligen så ska vi byta lokaler läsåret 09/10, vilket betyder att jag kommer spendera hela IB 2 (mitt sista år i gymnasiet!) på en unken liten skitskola, även kallad Pildamm. Usch och fy, vad vi blev irriterade. I IB 2 jobbar vi på våra extended essays och behöver kunna ha konstant kontakt med våra supervisors, vilket vi inte kommer kunna ha ifall dem befinner sig på en helt annan skola. För att inte prata om föreningsarbetet: vår amnestygrupp kommer komma i kläm och skoltidningen vet jag inte vad som kommer ske med. Fast ja, antar att det bara är att gilla läget, nu är det så här det blir.

Stackars SPIE-elever som kommer vara den enda ambitiösa gruppen av elever kvar på en skola med enbart samhälls och handels-elever (no offence sp+hp). Haha Ines, I feel for you.

Btw så är min mamma superglad över det här. Hon gick på pildammsskolan på åttiotalet (då när det fortfarande var en existerande skola, ni vet) men mamma, just so you know, jag är fortfarande en borgarelev och kommer alltid förbli det.

I'm off to my svenskapresentation!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Vad kul att du skiver om finlands stolthet! ;)))

Duktigt jobbat!

2008-11-11 @ 13:27:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0